
Zcela nový Elroq RS: Nejsportovnější verze elektrického kompaktního SUV značky Škoda
› Plně elektrický vrcholný model s výkonem 250 kW
› Aktuálně nejrychleji nabíjející a zrychlující sériový model Škoda s nabíjecím výkonem až 185 kW a zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,4 s
› Rozsáhlá standardní výbava zahrnuje adaptivní podvozek, Matrix-LED přední světlomety a specifické prvky verze RS, které doplňují již tak bohatou standardní výbavu modelu Elroq
› Černě lakované prvky karoserie, exkluzivní kola z lehké slitiny o velikosti až 21" a sportovní interiér s čalouněním mikrovláknem Suedia
Mladá Boleslav, 16. června 2025 – Šest měsíců po světové premiéře zcela nového modelu Škoda Elroq, který spadá do populárního segmentu kompaktních elektrických SUV, uvádí Škoda Auto na trh vrcholný model RS. Nejnovější člen rodiny RS má dva elektromotory o celkovém systémovém výkonu 250 kW a je vybaven pohonem všech kol. Elroq RS nabízí elektrický dojezd více než 540 km v režimu WLTP, specifické výbavové prvky verze RS a bohatou standardní výbavu. Je také nejlépe akcelerujícím vozem v současné modelové nabídce značky Škoda, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 5,4 s.
„Elroq RS je dalším důležitým krokem v rozvíjející se elektrické budoucnosti značky Škoda. Spojením naší hrdé tradice RS s inovativními technologiemi vzniká nový vrcholný model, který dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,4 s. Elroq RS poskytuje tento vzrušující výkon spolu s dojezdem přesahujícím 540 km. Naše první plně elektrické kompaktní SUV vzalo trh útokem již během prvních měsíců. V dubnu bylo evropskou jedničkou mezi všemi čistě elektrickými vozy. Do konce května si jej objednalo celkem přibližně 70 000 zákazníků. Tato čísla potvrzují, že Elroq je atraktivní volbou. Jsme přesvědčeni, že Elroq RS přispěje k tomuto úspěchu a nastaví nová měřítka tím, že nabídne skvělou kombinaci radosti z jízdy a každodenní použitelnosti.“
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto

„Modely RS značky Škoda tradičně spojují dynamiku a sportovní vzhled s vyváženými jízdními vlastnostmi a praktičností. Elroq RS není výjimkou. Nejnovější člen naší rodiny vozů RS nabízí systémový výkon 250 kW a dojezd více než 540 km. Adaptivní podvozek DCC dokonale kombinuje sportovní charakter a komfort. Pokud jde o design, Elroq RS zavádí do našeho portfolia modelů RS nový designový jazyk Modern Solid. Jeho lesklá černá maska Tech‑Deck Face dokonale ladí s černými akcenty, které jsou charakteristickým znakem našich nejdynamičtějších modelů. Díky tomuto atraktivnímu mixu vlastností je Elroq RS ideálním společníkem pro každodenní cesty.“
Johannes Neft, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Technického vývoje
Media Launch se koná v testovacím centru Aurel Polygon na severu České republiky, 30 minut jízdy od Mladé Boleslavi, kde se Elroq vyrábí. Polygon je vývojové a inovační centrum pro rozsáhlé testování technologií, vozidel a jejich komponentů. Provádí se zde široké spektrum funkčních, zátěžových a dalších testů. Součástí testovací plochy o rozloze 52 000 m² jsou testovací tratě pro pokročilé asistenční, brzdové a stabilizační systémy. Pro testování odolnosti karoserie a dalších částí vozidla je k dispozici štěrková trať. Speciální zóna slouží k testování vozidel za hranicí jejich provozních možností. Vozy lze testovat také na površích, jako je dlažba a vymletý povrch.

Baterie s kapacitou 84 kWh, elektrický dojezd více než 540 km, rychlé nabíjení s nabíjecím výkonem až 185 kW
Elektromotory modelu Škoda Elroq RS, které jsou umístěné na přední a zadní nápravě, mají celkový výkon 250 kW a zajišťují pohon všech kol. Stejně jako Enyaq RS zrychluje Elroq RS z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Jedná se tak o dosud nejlépe akcelerující sériové modely značky Škoda. Maximální rychlost činí 180 km/h. Vysokonapěťová baterie se skládá z dvanácti modulů a má brutto kapacitu 84 kWh, resp. netto kapacitu 79 kWh, což umožňuje maximální elektrický dojezd více než 540 km v režimu WLTP. Nabíjecí výkon až 185 kW na rychlonabíjecích stanicích na stejnosměrný proud umožňuje dobití baterie z 10 % na 80 % kapacity za přibližně 26 minut. Při nabíjení střídavým proudem o nabíjecím výkonu 11 kW se baterie nabije z 0 % na 100 % kapacity za osm hodin. Součinitel odporu vzduchu u modelu Elroq RS dosahuje hodnoty 0,267.
Adaptivní podvozek a Matrix-LED přední světlomety součástí standardní výbavy, exkluzivní kola z lehké slitiny
Dynamický vzhled vozu podtrhují černé designové prvky karoserie a exkluzivní kola z lehké slitiny o velikosti až 21". Adaptivní podvozek a progresivní řízení zajišťují vynikající jízdní dynamiku v každé situaci. Rozsáhlá standardní výbava také zahrnuje moderní Matrix-LED přední světlomety a Top LED zadní světla s animovanými ukazateli směru. Součástí standardní výbavy je rovněž elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s masážní funkcí.
Designový jazyk Modern Solid s maskou Tech-Deck Face a prosvětlenou maskou
Stejně jako všechny modely Elroq se i varianta RS vyznačuje novou lesklou černou maskou Tech Deck Face, za kterou se skrývá několik senzorů včetně radaru. Prosvětlená přední maska složená ze svislých „řas“ je součástí standardní výbavy, stejně jako Matrix-LED přední světlomety. Jejich čtyřoká světelná grafika je charakteristickým znakem modelové řady SUV značky Škoda. Součástí standardní výbavy jsou také Top LED zadní světla s animovanými ukazateli směru. V rámci světelného uvítacího efektu, který je rovněž součástí standardní výbavy, vytváří prosvětlená maska světelnou show, když řidič zamyká nebo odemyká vůz nebo se k němu jen přibližuje s klíčem v kapse. Při odemykání vozu se světelné segmenty postupně rozsvěcují, a naopak pomalu slábnou, když je vůz zamčen.
Typický styl verze RS: Černé designové prvky a nový jedinečný matný odstín
Charakteristické vizuální prvky verze RS přispívají k dynamickému vzhledu vozu. Lišty kolem bočních oken, střešní ližiny, nápis Škoda na kapotě a na pátých dveřích a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou lakovány v černé barvě. Vůz má rovněž specifický přední nárazník. Součástí zadního nárazníku je typický reflexní pruh táhnoucí se po celé šíři vozu. Přední blatníky zdobí logo RS. Automobil je možné objednat celkem v jedenácti barvách karoserie, z nichž čtyři jsou nemetalické, šest metalických a jedna nová exkluzivní matně šedá, která je k dispozici pouze pro model Elroq RS. Limitovaná edice matně šedého exteriéru je kombinována s detaily lakovanými v černé barvě, k nimž patří kliky dveří, vnější zpětná zrcátka a zadní střešní spoiler. Standardem jsou černá 20" kola z lehké slitiny Draconis s novými matně černými kryty, na přání jsou k dispozici nová 21" kola z lehké slitiny Vision v antracitové barvě. Zatmavená zadní boční okna a zadní sklo (Sunset) a akustická boční skla zajišťují elegantní vzhled a komfort v každé situaci.
Specifický design interiéru
Exkluzivní interiér RS Lounge obsahuje prvky v černé barvě. Kombinuje čalounění perforovaným a neperforovaným mikrovláknem Suedia s umělou kůží, s limetkově zeleným kontrastním prošíváním a obložením v imitaci karbonu. Designová část palubní desky je pokryta černým materiálem Suedia, který se nachází také ve výplních dveří. Tříramenný vyhřívaný sportovní volant je potažen perforovanou kůží a doplňuje jej plaketka RS. Vyhřívaná přední sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a kryty pedálů z nerezové oceli doplňují dynamický vzhled interiéru. Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, masážní funkcí a bederní opěrou je součástí standardní výbavy. Ambientní osvětlení zahrnuje osvětlení výplní předních a zadních dveří a jejich klik, prostoru pro nohy vpředu a vzadu, osvětlení středové konzoly a přístrojové desky. Mechanické sluneční clony pro zadní boční okna jsou taktéž standardem, stejně jako zadní boční airbagy.

13" displej infotainmentu a head-up displej s rozšířenou realitou
Pro Elroq RS je standardem 5" virtuální kokpit, 13" displej infotainmentu a nechybí ani head-up displej s rozšířenou realitou. Všechny mají grafiku specifickou pro verzi RS. Ikona funkce výhřevy v infotainmentu aktivuje nebo deaktivuje až čtyři funkce vyhřívání najednou. Škoda Elroq RS je standardně vybavena čtyřmi porty USB-C pro rychlé dobíjení mobilních zařízení výkonem až 45 W. Bezdrátové nabíjení telefonu s ventilací navíc nabízí nabíjecí výkon až 15 W. Audiosystém s 12 reproduktory, vyvinutý ve spolupráci se společností CANTON, poskytuje celkový výkon 675 W. Elektricky ovládané páté dveře s virtuálním pedálem umožňují snadný a pohodlný přístup do zavazadlového prostoru o objemu 470 až 1 580 litrů. Jedním ze Simply Clever prvků vozu Elroq RS specifických pro značku Škoda je QR kód v zavazadlovém prostoru. Pomocí něj lze na chytrém telefonu nebo tabletu snadno získat návod k obsluze nebo videa znázorňující různé funkce zavazadlového prostoru. V menu infotainmentu lze zvolit dvě varianty zvukového projevu pro ochranu chodců, Sport a Futuristic. Příprava pro tažné zařízení je součástí standardní výbavy nebo je možné zvolit elektricky odjistitelné tažné zažízení. Škoda Elroq RS může táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1 400 kg při stoupání 8 % nebo 1 200 kg při stoupání 12 %.

Adaptivní podvozek s tužšími příčnými stabilizátory
Nové nastavení progresivního řízení bylo upraveno tak, aby zohledňovalo specifické naladění podvozku RS, a přináší tak sportovní jízdní vlastnosti. Volba jízdního režimu nabízí také speciální režim Traction přizpůsobený pohonu všech kol. Specifické nastavení adaptivního podvozku DCC modelu Elroq RS odpovídá kompaktnějším rozměrům karoserie. Verze RS nabízí širokou škálu nastavení tlumičů. Individuální režim umožňuje výběr z 15 charakteristik. Součástí každého z DCC tlumičů je sofistikovaný elektromagnetický ventil, který se otevírá a zavírá v řádu milisekund, čímž snižuje nebo zvyšuje průtok oleje v tlumiči v závislosti na aktuální jízdní situaci a zvoleném jízdním režimu. Tyto parametry jsou tedy závislé na vstupních signálech, jako je rychlost a zrychlení vozu, příčný i podélný náklon karoserie, celkové zatížení vozu, poloha plynového pedálu, úhel natočení volantu a mnoho dalších. Systém se skládá ze tří akcelerometrů, tří senzorů zdvihu kola a řídicí jednotky, která dále získává informace a signály z ostatních jednotek vozu, jako je např. jednotka motoru, ESC a převodka řízení. Vynikající jízdní vlastnosti v každé jízdní situaci zajišťuje přední náprava s řešením typu MacPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem. Víceprvkové zavěšení kol zadní nápravy je tvořeno pěti příčnými rameny a zkrutným stabilizátorem. Kombinace sportovních pneumatik a charakteristiky řízení přizpůsobené speciálnímu nastavení podvozku RS poskytuje vozu dynamičtější řízení s lepší zpětnou vazbou pro optimální ovládání vozidla.
Nejnovější verze asistované jízdy a poslední generace KESSY ve standardní výbavě
Rozsáhlá konektivita vozu Škoda Elroq RS umožňuje využití řady inteligentních bezpečnostních a asistenčních systémů. Nejnovější verze standardně dodávané asistované jízdy zahrnuje systém adaptivního vedení v jízdním pruhu, prediktivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně, nouzový asistent a hlídání mrtvého úhlu. Nejnovější verze asistované jízdy standardně využívá rojová online data získaná z vozidel koncernu Volkswagen. Součástí standardní výbavy je také systém KESSY poslední generace. Díky funkci automatického odemykání systém odemkne vůz, když se klíč přiblíží k vozu na vzdálenost menší než 1,5 metru. Funkce automatického zamykání samočinně uzamkne Elroq RS, když se klíč vzdálí od vozu na více než 2,5 metru. Navigace poskytuje v reálném čase online upozornění na nehody, odstavená vozidla a kluzkou vozovku v okolí vozu.
Chytré parkování prostřednictvím mobilního telefonu, podpora služby Powerpass
Modernizovaná aplikace MyŠkoda podporuje nové funkce automatického parkování. S funkcí parkování na dálku může řidič ovládat parkovací manévry prostřednictvím aplikace MyŠkoda v chytrém telefonu. Funkce parkování na dálku umí zaparkovat vůz do řady podélně i kolmo stojících vozidel. Uživatel s klíčem se musí nacházet v těsné blízkosti vozu, zatímco vozidlo a mobilní telefon spolu komunikují prostřednictvím Bluetooth. Po zvolení požadovaného typu manévru se Elroq RS samostatně postará o řízení, brzdění a samotný pohyb. Další funkcí ovládanou prostřednictvím aplikace MyŠkoda je uložený parkovací manévr na dálku. Jakmile se vozidlo přiblíží k jednomu z pěti příjezdů k parkovacím místům, které si předem zapamatovalo, dokáže samo automaticky zajet na požadované místo. Majitel přitom nemusí sedět ve voze, ale spustí a sleduje celý parkovací manévr na svém chytrém telefonu poblíž vozidla.
S tarify Powerpass pro veřejné nabíjení budou moci zákazníci snadno nabít svou baterii na jednom z téměř 900 000 dobíjecích míst v celé EU (kromě Portugalska a Rumunska). Powerpass brzy nabídne novou strukturu tarifů. Ta přinese větší pohodlí řidičům využívajícím především síť IONITY a ve většině případů sníží náklady na nabíjení. Powerpass je univerzální služba umožňující zákazníkům využívat dobíjecí místa, aniž by museli mít kartu konkrétního provozovatele dobíjecího místa či mobilní aplikaci, nebo museli řešit problémy s autorizací apod.
Nová kombinace tarifních plánů kombinuje to nejlepší z obou světů: flexibilní sazby pro příležitostné uživatele, kteří hledají výhodný poměr ceny a užitné hodnoty, a pevné sazby pro pravidelné uživatele, kteří dávají přednost pohodlí předvídatelnějších cen. Namísto tří tarifů pro veřejné nabíjení budou brzy k dispozici čtyři. Základní tarif bude i nadále zdarma, ale bude již všude nabízen s flexibilními cenami, nikoliv s pevnou cenou. To může zákazníkům přinést nižší náklady v závislosti na lokalitě, provozovateli dobíjecí stanice, denní době nebo aktuálním stavu elektrické sítě. Dva prostřední tarify jsou určeny konkrétně pro uživatele sítě IONITY, kteří chtějí minimalizovat své náklady, a poskytují přístup k síti IONITY za nejvýhodnější pevnou sazbu za kWh tak, jak ji nabízí sama společnost IONITY, zatímco ostatní stanice zůstávají v režimu flexibilních sazeb. U tarifu Charge Premium najdou zákazníci stále známé pevné sazby, nyní s obecně levnějšími cenami za kWh. I v tomto případě jsou náklady stejné jako u nejlepšího tarifu dostupného přímo od společnosti IONITY.
Ceny a další informace pro konkrétní trhy budou brzy k dispozici na webových stránkách Škoda Auto. Díky funkci Plug & Charge, která umožňuje bezproblémovou autorizaci na kompatibilních nabíjecích stanicích, je nabíjení stejnosměrným proudem nabíjecím výkonem až 185 kW vždy pohodlné.
Příběh RS – úspěchy na tratích rally i v okruhových závodech po celém světě
Elroq RS navazuje na 25letou tradici sportovních modelů RS značky Škoda, která začala v roce 2000 s první generací modelu Octavia RS. V roce 2003 se portfolio RS rozšířilo o model Fabia RS, po němž následovala druhá generace včetně karosářské verze kombi. V roce 2018 se Kodiaq RS stal prvním RS modelem značky Škoda v segmentu SUV. V roce 2022 Škoda Auto představila plně elektrickou rodinu Enyaq RS. Oba modely byly vybaveny dvěma elektromotory a pohonem všech kol. Zpočátku disponovaly výkonem 220 kW, který se v roce 2023 zvýšil na 250 kW, čímž se staly nejvýkonnějšími sériovými vozy v historii značky Škoda. Minulý měsíc Škoda Auto představila novou rodinu Enyaq RS, která se nyní také vyznačuje designovým jazykem Modern Solid, včetně výrazné masky Tech-Deck Face.
Označení RS používá Škoda Auto již více než 50 let a pro příznivce výkonných modelů Škoda je synonymem nadšení a vzrušení. Historie motoristického sportu značky Škoda však začala mnohem dříve – konkrétně před 124 lety, a to na dvou kolech.
V červnu 1901 debutovala Škoda v motoristickém sportu v závodě Paříž-Berlín, který měřil 1 196 km. První velký úspěch se závodním vozem Škoda slavila česká automobilka v lednu 1936. Tehdy se vůz Škoda Popular umístil na druhém místě v legendární Rallye Monte Carlo ve třídě do 1500 cm3. V mezinárodních rally se Škoda viditelně prosadila s modelem Octavia Touring Sport (TS), který v letech 1961, 1962 a 1963 dosáhl na „Monte“ tří vítězství vřadě své třídě.
Sedmdesátá léta byla ve Škoda Motorsport ve znamení éry RS. V roce 1974 byl zahájen vývoj závodních prototypů 180 RS a 200 RS. Následující rok přišel legendární vůz Škoda 130 RS, který dosáhl významných úspěchů, včetně dvojnásobného vítězství ve své třídě na Rallye Monte Carlo 1977. V roce 1981 získala Škoda s vozem 130 RS titul mistra Evropy v klasifikaci značek v mistrovství Evropy cestovních vozů. V letech 1991 až 1994 zaznamenala Škoda Favorit dokonce čtyři po sobě jdoucí triumfy ve své třídě na Rallye Monte Carlo. Po modelu Škoda Octavia WRC na přelomu tisíciletí se k této úspěšné historii přidaly různé závodní verze modelu Škoda Fabia. Fabia R5, Fabia R5 evo a současná Fabia RS Rally2 získaly od roku 2015 celkem 16 titulů mistra světa pro jezdce a týmy v kategorii WRC 2 a pět vítězství v Rallye Monte Carlo.